miércoles, 10 de noviembre de 2010

pracTICa 05: Análisis de Blogs.

Nesta actividade se vos vai pedir o seguinte.

Tendes que rastrear a Blogosfera para buscar ata tres blogs que vos gusten en deixaredes un enlace a eles no voso Blog persoal da clase, cunha breve descripción dos contidos (baixo o título de "pracTICa 05: Análisis de Blogs" e coa etiqueta "pracTICas").


Logo, o que teredes que facer é publicar no voso Blog unha análise de calidade dun dos Blogs escollidos atendendo ós seguintes elementos :

- Aspecto gráfico do Blog.
- Interfaz, manexo e accesibilidade.
- Calidade dos Contidos.
- Descripción dos recursos ofrecidos.
- Comparación cun medio tradicional da mesma temática (prensa, radio, tv,...)
- Análise da participación dos visitantes.
- Valoración persoal: O que ten o Blog de bo e de malo na vosa opinión razoada.
- Relación co resto da rede (sindicación, integración en redes sociais, etc...)
- Blog de autor o de autoría compartida.
- Moderación dos comentarios.
- Fiabilidade aparente (menciona ás fontes, contrasta os datos,...)

- Gratuíto, de pago ou cunha fórmula mixta.
- E todo o que se vos ocorra.

AVISO: este é un traballo puntuáble. Espero de vos unha implicación maior que o visto ata agora. Lembrade que esta é unha asignatura de Bacharelato, non un pasatempo. Esforzádevos un pouquiño.

Consellos e recomendacións:

Unha análise parte dun principio xeral, que é a observación. Eso implica pasar certo tempo explorando un Blog antes de poder emitir unha crítica razoada.

O criterio "me gusta" e "non me gusta" se basa en xuicios perosais e polo tanto nunca debería ser usado como argumento a menos que se apoie tal decisión cunha serie de elementos críticos.

Pensade no Blog como podería ser unha revista ou un programa de televisión onde un ou varios autores plasman unha serie de entradas, artigos, reflexións, reseñas, etc... De ese xeito... ¿informa adecuadamente?

Os comentarios dos Blogs poden ser moi reveladores e neles ás veces se levan a cabo auténticas batallas dialécticas (Flame Wars) que deixan en panos menores unha pelexa de galos entre un xitano de feira e unha pescantina ;) , a posibilidade de que a xente poida intervir nun debate e opinar fai que ás veces auténticos expertos nesa materia rebatan os contidos do blog ou que problemas políticos ou relixiosos deformen os comentarios. Os usuarios de Blogs, al igual que nos foros, acaban creando misociedades moi estereotipadas onde cada un vai creando un rol. recoméndovos que vos perdades un pouco polos comentarios. E lembrade: "Don't feed the Troll!" (xa vos falarei desto)

lunes, 8 de noviembre de 2010

Qué é un Blog?

Un Weblog ((do inglés web + log (“log” en inglés = diario) )), blog, bitácora (en referencia ós cadernos dos barcos) ou blogue é unha páxina web onde hai mensaxes ou publicacións ordenadas cronoloxicamente escritas por unha ou varias persoas, chamados webloggers, sobre un tema en particular a modo de diario on-line.

Hai algunhas características que son comúns á maioría dos weblogs, como que os lectores poidan deixar comentarios, unha lista con ligazóns a outros weblogs, chamada blogroll, un arquivo coas publicacións anteriores, etc.

Outras características non tan comúns, pero que están presentes na maioría dos weblogs, son a de permitir trackbacks, que serve para saber quen liga á publicación, e a de permitir a subscrición, xeralmente mediante RSS, XML ou Atom, que serve para poder ler os weblogs dende un programa á parte, ou de maneira integrada no navegador.

Tamén se diferencian no seu soporte económico: os sitios de noticias ou xornais dixitais adoitan estar administrados por profesionais, mentres que os weblogs son principalmente persoais e aínda que nalgúns casos poden estar incluídos dentro dun xornal dixital ou ser un blog corporativo, adoitan estar escritos por un autor ou autores determinados que manteñen habitualmente a súa propia identidade. Un aspecto importante dos weblogs é a súa interactividade, especialmente en comparación a páxinas web tradicionais. Dado que se actualizan frecuentemente e permiten aos visitantes responder ás entradas, os blogs funcionan a miúdo como ferramentas sociais, para coñecer a persoas que se dedican a temas similares; co cal en moitas ocasións chegan a ser considerados como unha comunidade

Crear e manter un weblog non é dificil, posto que hoxe en día existe unha grande cantidade de ferramentas gratuitas para levar weblogs. Moitas permiten, sen ter coñecementos técnicos, administrar todo o weblog, escribir, editar e borrar as publicacións, moderar os comentarios dos lectores, etc. As ferramentas máis coñecidas deste tipo son Movable Type, Textpattern e Greymatter. Tamén hai páxinas on-line que permiten facer todo isto sen necesidade de baixar nada. As ferramentas on-line máis coñecidas son Blogger, TypePad e Pitas.

As ferramentas que proporcionan aloxamento gratuíto asignan ao usuario unha dirección web (por exemplo, no caso de Blogger, a dirección asignada termina en "blogspot.com", e provenlle dunha interfaz, a través da cal pode engadir e editar contido. Con todo, a funcionalidade dun blog creado cunha destas ferramentas limítase ao que poida ofrecer o provedor do servizo, ou hosting.
Un software que xestione o contido, en tanto, require necesariamente dun servidor propio para ser instalado, do modo en que se fai nun sitio web tradicional. A súa gran vantaxe é que permite control total sobre a funcionalidade que ofrecerá o blog, permitindo así adaptalo totalmente ás necesidades do sitio, e ata combinalo con outros tipos de contido.

Unha das primeiras páxinas web foi un weblog onde Tim Berners-Lee, un dos pais de internet, publicaba un pequeno comentario das novas páxinas webs que ían aparecendo. Ainda así, non se pode falar de weblogs até o ano 1997, que foi cando Jorn Barger inventou o termo weblog. Coa saída dos novos servizos como Blogger ou Pitas o número de weblogs aumentou moito. Non se sabe con certeza cal é o número total de weblogs existentes, sobre todo a partir dos anos 2002, 2003 e 2004 que foron os anos onde houbo un "estourido" de weblogs. A principio do ano 2004 calculábanse o seu número en máis de 8 millóns.

Algunhas variantes de weblogs son os fotoblogs, onde os webloggers publican imaxes, os vlogs ou videoblogs, onde os webloggers publican vídeos, os audioblogs, onde os webloggers publican gravacións sonoras (ou Podcasts), e os moblogs, onde os webloggers publican dende un teléfono móbil. O autor dun blog pode inclinarse por máis dunha destas variantes.

Os weblogs en galego tiveron o seu auxe no 2004 de onde pasaron de ter só uns 20 weblogs aproximadamente a principios de ano, a ter 300 weblogs aproximadamente a finais de ano. O blogomillo é o termo que engloba ao colectivo de todos os weblogs en galego.


Glosario:


Entrada: entrega, posteo ou asento: a unidade de publicación dunha bitácora. En inglés chámaselle "post" ou "entry".

Borrador: é unha entrada ingresada ao sistema de publicación, pero que aínda non se publicou. Xeralmente óptase por gardar unha entrada como borrador cando se pensa corrixila ou ampliala antes de publicala. En inglés chámaselle "draft".

Fotolog ou fotoblog: unión de foto e blog, blog fotográfico.

Bloguero: escritor de publicacións para formato de blog. É común o uso do termo inglés orixinal: "blogger".

Comentarios: son as entradas que poden facer @s visitantes do blog, onde deixan opinións sobre a nota escrita pol@ autor/a. En inglés chámaselle "comments".

Plantilla: Documento que contén pautas de deseño pre-codificado de uso sinxelo. En inglés chámaselle "template". Estas plantillas, que habitualmente utilizan follas de estilo en cascada -CSS-, poden ser modificadas na maioría dos casos polos propios usuarios e adaptados ás súas necesidades ou gustos.

Bloguear: acción de publicar mensaxes en weblogs.

Blogosfera: conxunto de blogs agrupados por algún criterio específico (localización, temática, idioma). Por exemplo: blogosfera hispana, blogósfera chilena ou a blogosfera política. O termo foi acuñado en 2002 por William Quick.

Blogonimia: Investigación da orixe dos nomes con que os blogueros ou donos das bitácoras bautizaron as súas blogs.

Blogalifóbica: cualificativo que se aplica a aquelas empresas ou organizacións que non aceptan que os seus empregados teñan blogs. Como a palabra indica, sería unha fobia aos blogs. Susténtase no medo a que no blog aparezan informacións que poidan danar a imaxe dunha empresa, ou que prexudiquen aos seus beneficios...

Tumblelog: blog de apuntes, esbozos, citas ou enlaces sen esixencias de edición, nin completitud. Non admiten comentarios, etiquetas ou categorías. Teñen un aire neoweb 1.0.